New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)

ID Fest și-a găsit sufletul perete

ID Fest și-a găsit sufletul perete

Bacăul, cunoscut și sub numele de orașul lui Bacovia, și-a onorat titlul prin monotia și lipsa de culoare de care a avut parte în ultimii ani. Prin inițiativa de a depăși barierele acestei uniformități, s-a născut proiectul ZidArt, care în colaborare cu asociația Ingenious Drama a reușit să schimbe fața municipiului Bacău.

     Cum s-a născut ZidArt?

A fost conceput de Lucian Popa, reprezentant al asociației noastre, Ingenious Drama care l-a inițiat in 2016 prin programul Start ONG și finanțat de Kaufland România, dar care a luat naștere în 2017 când Bacăul a obținut titlul de Capitala Tineretului din România.

Ingenious Drama și-a pus bazele în 1997, organizând cel mai mare festival de teatru amator din România și care a susținut și a contribuit la acest proiect încă de la început. Pe lânga acesta, ID Fest a mai organizat o mulțime de alte proiecte pentru a deschide noi orizonturi culturale locatarilor, printre care se numără Caravana Les Films de Cannes, Ingenious Film Festival care a adus în atenția băcăuanilor o serie de filme difuzate în aer liber, Street Delivery și Caravana Filmului Românesc.

Neputând fi explorat la intensitate maximă in 2017 din cauză că locatarii au fost foarte sceptici cu privire la scopul acestuia, dar convinși de eficacitatea lui, inițiatorii și-au susținut ideea, și astfel, proiectul a putut fi realizat, ridicând orașul,atât pe plan cultural, cât și social.

 

     9 artiști și 9 clădiri

Cei 9 artiști urbani: Obie Platon, Cristian Scutaru, Kaps Crew, Monk Ink, Andreea Toma, Le Comete, Cătălin Moraru,Florin Radu și Ronin au dăruit din timpul și talentul lor pentru a transforma Bacăul într-un oraș mult mai primitor și mai călduros. Aceștia au ajuns la performanța de a realiza 10 lucrări în doar 2 luni. Andrei Coșuleanu, președintele asociației Act for Tomorrow a venit cu ideea de a folosi pentru cele 10 lucrări de artă murală, vopsea care purifică aerul, Airlite. Această idee a fost greu de pus în practică, deoarece vopseaua necesita un buget destul de ridicat, fiind fabricată în Austria și comercializată exclusiv în Italia.

În cadrul proiectului au fost alese 9 clădiri dintre care 5 au fost dedicate educației: 3 școli, o grădiniță și un liceu. Acestea au avut un impact puternic asupra locatarilor, aceștia schimbîndu-și perspectiva “moartă“ asupra imaginii orașului. După cum ne spune și Lucian Popa: “Picturile murale pot face parte din identitatea culturală a unui oraș și pot să transmită mesaje de interes general pentru societate.”

Articol scris de Mara Bălăiță și Andreea Anchidin

Tags:

    Related Posts
    Leave A Comment

    Leave A Comment